Monday, September 21, 2009

ယုံႀကည္မူ၏ အလင္းေရာင္(၅.၁.၂)

မျပတ္မစဲသနားႀကင္နာေတာ္မူေသာ္၊ အနႏၱကရုဏာေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ျဖင့္ အစျပဳပါ၏။

ဒုတိယ အခ်က္

ယံုၾကည္မူ၏ အလင္းေရာင္သည္ လူသား၏အသိဥာဏ္အတြင္း အရွင္၏ဖန္းဆင္းထားေသာ ဖန္းဆင္းခံတုိ ့၏ျဖစ္တည္မူယႏၱရားကုိ အလင္းအရာင္တုိးဝင္သကဲ့သုိ ့ နားလည္သေဘာေပါက္ေစႏုိင္သျဖင့္၊ လူသားသည္ ဤကမၻာရွိျဖစ္တည္ပ်က္သုဥ္းမူမ်ားကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သိသာႏုိင္မည့္ အျပင္၊ ေ၇ွာက္လွမ္းမူတုိင္းတြင္ ေအာင္ျမင္မူရရွိေပမည္။ ထုိ ့အျပင္ ဤေအာင္ျမင္မူသာလွ်င္ အတိတ္ႏွင့္အနာဂတ္ကုိ လူသားတုိ ့ ့အတြက္ စစ္မွန္ေသာအဓိပၸါယ္ကုိ နလုံးသားအတြင္းခံယူႏုိင္ရန္ ကူညီေပးႏုိင္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာအခ်က္ျဖစ္သည္။
ဒီလ်ဳိ ့ဝွက္ခ်က္ကုိ ႏူိင္းယွည္မူမ်ားျဖစ္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကည့္ရေအာင္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ယုံၾကည္ျခင္းသဒၶါတရား ထားရွိသူအေပါင္းတုိ ့ကုိ (အထူးၾကည့္ရူေစာင္မေသာ) အေဆြခင္ပြန္းပင္တည္း။ (ထုိအရွင္ျမတ္သည္ ယင္းယုံၾကည္သူအေပါင္းတုိ ့ကုိ (‘ကုဖ္ရ္’ တည္းဟူေသာ) အမုိက္ေမွာင္မ်ားအတြင္းမွ (‘ကၠစ္လာမ္’ တည္းဟူေသာ) အလင္းေ၇ာင္သုိ ့ ထုတ္ယူပုိ ့ေဆာင္ေတာ္မူသည္။) (စူရာ-ဘကရာ၊ အာယတ္ေတာ္၂၅၇၊ အပုိင္း၁) (၂:၂၅၇)

ဆုိလုိရင္း
အရွင္သည္ သက္ဝင္ယုံၾကည္သူမ်ားအား အုပ္ထိမ္းေစာင့့္ၾကပ္သည့္ အရွင္ျဖစ္သျဖင့္ ယုံၾကည္သူမ်ားအား အမုိက္တြင္းမွ အလင္းေရာင္နယ္ေျမသုိ ့လမ္းျပေပးေတာ္မူ၏။

ပထမပုိင္း
အထက္ပါ အာယတ္ေတာ္ႏွင့္ဆက္စပ္၍ ကြၽန္ေတာ္၏ အျမင္အာရုံတြင္း ႏွက္ရူိင္း ေသာေျခာက္ကမ္းပါးရွိ ေတာင္စြန္းႏွစ္ခုၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာ တံတားတစ္ခုအား ျမင္ေယာင္မိ၏။ တံတားေပၚတြင္ ေရာက္လင့္ေနေသာ ကြၽန္ေတာ္၏ အျမင္အာရုံတြင္ ထူပိန္းေသာအေမွာင္က်ေနမူေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အားျမင္ႏုိင္စြမ္းမရွိပါ။ တံတား၏ ညာဘက္ကုိၾကည့္ေသာ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ေလာက္စရာ အလြန္က်ယ္ဝန္းေသာ သခ်ႌဳင္းဂံုးၾကီးျဖစ္ေန၏။ တဖန္ဘယ္ဘက္ကုိၾကည့္ေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာသီဥတုႏွင့္တြဲဖက္လွ်က္ အက်ည္းတန္ေသာ ေတာင္ေစာင္းမ်ားကုိ မ်က္ႏွာမူလ်က္သားျဖစ္ေနသည္။ ထုိအခ်ိန္၌ ကြ်န္ေတာ္တြင္ရွိေသာ အလင္းမွိ္န္မွိ္န္မီးအိမ္ျဖင့္ ထုိေတာင္ေစာင္းမ်ားေႏွာက္သုိ ့ လွမ္းေမ်ွာ္ၾကည့္ လုိက္ေသာအခါ အိုး ေၾကာက္ခမွန္းလိလိ လိ္ပ္ျပာလြင့္ႏုိင္စရာ ဘီးလူး၊ သေစၥမ်ား ခ်င္းကပ္လာေနၾကသည္။ ထုိအခါ သတိဝင္လ်ွက္ ကြ်န္ေတာ္၏ အျမင္အာရုံအား မွားယြင္းေအာင္ စြဲေဆာင္ေနသည့္ ဒီမီးအိမ္ငယ္ကုိ ေဒါသအေလ်ွာက္ ရုိက္ကြဲေၾကြမႊျပီး ဟစ္ေအာ္လုိက္သည္မွာ “အသင္မီးအိမ္ငယ္ ကြ်န္ေတာ္အားဒုကၡတြင္းသုိ ့ ဆြဲမေခၚပါနဲ ့လား”။ မီးအိမ္ငယ္ ေၾကြမႊသည္ႏွင့္ သံျပဳိင္နက္ထဲ ဧရာမမီးလုံးၾကီး ထြန္းဝင္းသကဲ့သုိ ့ လက္ရွိအေမွာင္ထုအားကြင္း၍ အလင္းတန္းမ်ား ဝင္ေရာက္ေလေတာ့သည္။ ဤအလင္းေရာင္သာလွ်င္ အထင္မွားခဲ့ေသာ အျမင္မွားမ်ားကုိ ရွင္းလင္းေပးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္၏ ပတ္လည္တြင္ရွိေသာ အရာမ်ားကုိ အျဖစ္မွန္တုိင္း ျမင္ရေလေတာ့သည္။


ဒုတိယပုိင္း
ထုိအခါမွသာလွ်င္ တံတားၾကီးသည္ ေျဖာင့္ျဖဴးေသာ ဟုိင္းေဝးလမ္းမၾကီး ျဖစ္သည့္အျပင္၊ ညာဘက္တြင္ သခ်ႌဳင္းဂံုးၾကီးဟု ထင္ခဲ့ေသာကြင္းျပင္တြင္ အျမင္မွန္ရ လူသားတုိ ့၏ ေအာင္ျမင္မူလမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ ၎တို ့၏ဘဝတည္ေဆာက္မူကုိ အရွင္အားဦးတည္၍ အင္မတန္မွ ျငိမ္းျခမ္းသာယာေသာ ဥယွဥ္ က်ယ္ၾကီးထဲတြင္ ညီညြတ္စြာ စုစည္း လုပ္ေဆာင္ေနၾက၏။ ဘယ္ဘက္ကုိလည့္ေသာ ခ်စ္စဖြယ္ ဥယွဥ္တြင္ အရသာရွိ ခံတြင္းေတြ ့ဖြယ္ အစားအေသာက္မ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္မူမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ ေန၏။ ဘီးလူး၊ သေစၥမ်ားဟု အျမင္မ်ားခဲ့ေသာ ခ်စ္စရာ တိရစာၦန္မ်ားျဖစ္ေန၍ ေဆာ့္ကစားခ်င္ေနမိ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ေအာ္ဟစ္ သစၥာဆုိသည္မွာ “ယုံၾကည္မူ အလင္းေ၇ာင္၏ တန္ဖုိးကုိ သိျမင္ေလျပီ အရွင္၊ အမွန္တကယ္ ခ်ီးမြန္းမူအေပါင္းသည္ အရွင္တစ္ဆူတည္း အတြက္သာျဖစ္သည္။” ျပီးသည္ႏွင့္ စူရာ-ဘကရာရွိ အထက္ပါ အာယတ္ေတာ္ကုိ ေရရြတ္၍ ကြ်န္ေတာ္၏ ယခု အျမင္အာရွံအား သုံးသပ္ ေနမိသည္။
အထက္ပါ အျမင္အာရွံ၏ အခ်က္မ်ားအား လူသား၏ဘဝႏွင့္ ႏူိင္းယွဥ္ၾကည့္ေသာ တံတားသည္ ဘဝ၏ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္၍ တံတား၏ အစအဆုံးႏွစ္ဖက္ရွိ ေတာင္စြန္းႏွစ္ခုသည္ လူသား၏ ဘဝအစအဆုံး ျဖစ္သည္။ ညာဘက္ကုိ ညႊန္းေသာ အတိတ္၊ ဘယ္ဘက္ကုိ ညႊန္းေသာ အနာဂတ္ဟုဆုိႏုိင္သည္။ အလင္းမွိန္မွိန္မီးအိမ္ငယ္ေလးမွာ လူသားအေတြ ့အၾကဳံ ျဖစ္ရွာေဖြထားေသာ မျပည့္စုံသည့္ လူေနထိုင္မူစနစ္ ကုိအားကုိးျပီး အရွင္ခ်မွတ္ေပးထားေသာ ျပီးျပည့္စုံသည့္ လူေနထုိင္မူစနစ္ကုိ ညဥ္းပယ္ေနေသာ ‘ငါ’ ဆုိေသာ အတၱျဖစ္ေလသည္။ ဆုံး၊ ဘီးလူးမ်ားဟုရေသာ အရာမ်ားမွာ ကမာၻေျမၾကီး၏ ဆြဲမက္ဖြယ္ မတည္ျမဲသည့္ အ၇ာမ်ားႏွင့္ အျခား ဖန္းဆင္းခံမ်ားျဖစ္သည္။
ထုိ ့ေၾကာင့္ ငါဆုိေသာ အတၱတြင္ မွီခုိေမွာက္မွာသူမ်ားသည္ အလင္းေရာင္ ခ်ဳိ ့ယြင္းေသာ မီးအိမ္ငယ္ဦးေဆာင္မူျဖစ္ လမ္းမွားသုိ ့တုိးဝင္ျပီး၊ အတိတ္သည္ ၎တုိ ့အတြက္ နားၾကည္းစရာ အမဲစက္မ်ား အသြင္ ျမင္ေရာင္ ေန၏။ အနာဂတ္သည္လည္း လူသားတုိ ့က အရွင္ေပးေသာတာဝန္ကုိ ေပြ ့ပုိက္ကာ စမ္းသပ္မူမ်ားမွ ေအာင္ျမင္သျဖင့္ ရရွိေသာ ဆုလဒ္မ်ားကုိပင္ ဆုံး၊မိစာၦမ်ား သဏၭာန္ ျမင္ေ၇ာင္ေနမည္။
ထုိသူတုိ ့အတြက္ စူရာ-ဘကရာ ရွိ အာယတ္ေတာ္ ၂၅၇ မွ အပုိင္း ၂ ၏ အဓိပၸါယ္ကုိ ညႊန္းဆုိေနသည္။


သုိ ရာတြင္ မယုံၾကည္ ေသြဖည္ျငင္းပယ္ေသာ သူတုိ ့၏ အေဆြခင္ပြန္းမ်ားမွာမူကာ ‘ရူိင္တြာန္’မ်ား ပင္တည္း။ ယင္း ‘ရူိင္တြာန္’မ်ားသည္ ထုိသူတုိ ့အား (ဣစ္လာမ္ တည္းဟူေသာ) အလင္းေရာင္မွ (ကုဖိ၇္ တည္းဟူေသာ) အမွိက္အေမွာင္ အတြင္းသုိ ့ ပုိ ့ေဆာင္ၾကကုန္၏။ ယင္းကဲ့သုိ ့ (ဣစ္လႅာမ္ သာသနာေတာ္ကုိ) မယုံမၾကည္ ေသြဖည္ျငင္းပယ္ေသာ သူတုိ ့သည္ ငရဲမ်ားျဖစ္ရကား ထုိငရဲ၌ပင္ ထာဝစဥ္ ခံစားေနထုိင္ၾကရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသတည္း။(စူရာ-ဘကရာ၊ အာယတ္ေတာ္၂၅၇၊ အပုိင္း၂-၃) (၂:၂၅၇)

သုိ ့ေသာ္ျငားလည္း လူသားသည္ အရွင္၏လမ္းညႊန္မူ ေအာက္ခုိလုံ၍ ႏွလုံးအတြင္း ယုံၾကည္မူကုိ သြတ္သြင္းလွ်င္၎၊ ငါဆုိေသာ အတၱကုိ ေခ်မုန္းလွ်က္ ငါဆုိေသာ တစ္ပါးတည္း အရွင္အား မိမိႏွလုံးပလႅင္၌ စံျမန္းႏုိင္ရန္ အရွင္ကခ်မွတ္ေပးထားေသာ္ က်မ္းျမတ္ေတာ္ကုိ ဘဝတည္ေဆာက္ရာတြင္ လမ္းညႊန္မူအျဖစ္ အသုံးျပဳလွ်င္ ၎၊ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အျမင္အာရုံ၏ ဒုတိယပုိင္းကဲ့သုိ ့ အႏွစ္အစံျပည့္ ဘဝမွန္ကုိ ရယူႏုိင္ေပမည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ဤကမာၻသည္ပင္လွ်င္ ေအာက္ပါ အာယတ္ေတာ္ ကုိ ေၾကြးေၾကာ္ေနေတာ့မည္။

အလႅာဟ္အသွ်င္္္ျမတ္သည္ မုိးေကာင္းကင္ႏွင့္ ပထဝီေျမ၏ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ တနည္း-အလႅာအသွ်င္ျမတ္သည္ ပထဝီေျမႏွင့္ မုိးေကာင္ကင္မ်ားတြင္ ရွိသူတုိ ့အား ဓမၼေရာင္ျခည္ေပးေတာ္မူေသာ္ အသွ်င္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ (စူရာ-ႏူး၇္ ‘အလင္းေ၇ာင္’၊ အာယတ္ေတာ္ ၃၅) (၂၄:၃၅)
ထုိမွသာလွ်င္ လူသားသည္ သူ၏ႏွလုံးသား အသိဥာဏ္ျဖစ္ သခ်ႌဳင္းဂံုးၾကီးဟုထင္ရေသာ အတိတ္ကုိလည္း “သန္.ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ကုိ ရင္ဝယ္ပုိက္ျပီး တမန္ေတာ္တုိ ့၏ ေနာက္မွ အရွင္ေပးေသာ စမ္းသပ္ခံ တာဝန္ကုိ ျပီးေျမွာက္ရန္ ၾကဳိးစားေန ေသာ မြတ္စၥလႅင္ (သူေတာ္စင္) မ်ား၏ဘဝ” အျဖစ္ျမင္ႏုိင္မည္။ တဖန္ ထုိသူေတာ္စင္မ်ားသည္ ေသျခင္းတရားဆုိေသာ ေပါင္းကူးတံတားကုိျဖတ္ျပီး ေနာင္ဘဝကုိ ရယူပုံလည္းျမင္ႏုိင္မည္။ ေနာင္ဘဝသည္ တံတား၏ဘယ္ဘက္ျဖစ္သည့္ အရွင္က ေအာင္ျမင္သူမ်ားအား ခ်ီးျမွင့္ေပးေသာ အင္မတန္လွပ ခန္းနား တဆုံးၾကယ္ဝန္းေသာ ထာဝရဘဝကုိ ဆုိလုိသည္။ ထုိညာဘက္တြင္ ျမင္ေယာင္မိခဲ့ေသာ သဘာဝ ေဘးအႏၱရာယ္ကဲ့သုိ ့ေသာ ကပ္ဆုိးမ်ားပင္လွ်င္ ယုံၾကည္မူ၏ အလင္းေရာင္ျဖစ္ မုိးဦးစ မုိးမ်ားသဖြယ္ ေဆာင္းတြင္း၏ ေလညုင္းသဖြယ္ အမွန္တကယ္ ခံစားႏုိင္ေပမည္။ တနည္းဆုိေသာ- ထုိဥယွဥ္က်ယ္သုိ ့ေရာက္ရွိရန္ ေလွ်ာက္လွမ္းသူမ်ားသည္ ယုံၾကည္မူ၏ အလင္းေရာင္ျခည္ျဖစ္ ဥယွဥ္သုိ ့ ကာဆီးထားေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အျဖစ္ဆုိးမ်ားကုိပင္ ပန္းခင္းေသာလမ္းမ်ား အသြင္ ေလွ်ာက္ၾကေပမည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ထုိသူတုိ ့အတြက္ ေသျခင္းတရားပင္လွ်င္ အဆုံးမဲ့ကမာၻသုိ ့ဝင္ရန္ တံခါး အျဖစ္ မွတ္ယူၾကေလမည္။

(တူ၇ကီႏုိင္ငံဖြား ဆ၇ာႀကီး ဘုိင္သြလ္-အိတ္ဇမန္း-ႏြန္လ္စီ၏ ရီစာေလ-အုိင္းရ္ႏူးရ္ စုစီးမူမ်ားထဲမွွ စကားလုံးသုံးဆယ္သုံးလုံး၏ အေႀကာင္းအရင္းတစ္ခ်က္ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိထားပါသည္။)

အဂႍလိပ္ဘာသာျပန္ ရယူခ်င္သူမ်ား ဤေနရာတြင္ ရယူႏိုင္သည္။
http://www.saidnur.com

ဘာသာျပန္ဆိုသူ-အြတ္စၥမန္းမင္း (I.I.U.M)

No comments: