Monday, November 21, 2011

ဗမာမြတ္စလင္မ္ ကြန္ဂရက္ (ဗ.မ.က) ဘယ္ပံုအဖ်က္ခံခဲ့ရသလဲ? ဘယ္သူကဖ်က္ခိုင္းတာလ...ဲ? ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ အဖ်က္သိမ္းခံခဲ့ရတာလဲ?


၁၉၅၅ ခု ဒီဇင္ဘာလ ၃၀ရက္ေန႔ထုတ္
ဟံသာ၀တီ ( The Hanthawaddy )
သတင္းစာမွ……………
(HANTHAWADDY)

Vol XI No.21 ၁၃၁၇-ခု နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ ေသာၾကာေန႔ Friday 30.12.1955

“ဖ်က္မယ္ မဖ်က္ဘူး ျပတ္သားစြာေျပာပါဟု ႏုကေျပာၿပီး”


ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဗမာ-ကုလားစဥ္းစားတာ (၂)မိနစ္မၾကာပါဘူးဆိုျခင္း

ဖဆပလ က ဗမကကို မလိုခ်င္ဘူးသြားေတာ့လို႔ ႏွင္ထုတ္ေနတာမဟုတ္ဘူး၊ဗမက တခုလံုးက သစၥာရွိေနတဲ့အတြက္၊ ေနာက္ကိုလဲကြ်န္ေတာ္တို႔က ဆက္ၿပီးအားကိုးရမွာဘဲ၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးထဲမွာ ဘာသာျခားၿပီးေနရံုနဲ႔ လူမ်ိဳးတသီးတျခားလုပ္ေနရင္ မေကာင္းပါဘူး၊ ဒီလိုဘာသာတသီးတျခားလုပ္ေနရင္ ေနာင္လာသူေတြက ဒီမူမွားေပၚ ထပ္လိုက္လာရင္ အကုန္လံုးမွားကုန္ပါလိမ့္မယ္ဟု ႏိုင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ ္ဦးႏုက ရန္ကုန္ျမဴနီစပယ္ ၿမိဳ.ေတာ္ဧည္႔ခံခန္းမႀကီး၌ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႔နံနက္ ၁၁နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ က်င္းပေသာ ဖဆပလအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္မူအသင္းအဖြဲ.မ်ားႏွင့္ အဌမအႀကိမ္ေျမာက္ ဗမကျပည္လံုးကြ်တ္ညီလာခံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မိတ္ဆက္ဧည္႔ခံေကြ်းပြဲ၌ ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကား သြားေလသည္။

အခ်ိန္ေနာက္က် က်င္းပရျခင္း

ဖဆပလဌာနခ်ဳပ္ ဥကၠဌ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုအား အမွဴျပဳ၍ ဖိတ္ေခၚေသာ ၄င္းဧည့္ခံပြဲႀကီးကို ဖိတ္စာအရ နံနက္ ၉ နာရီအခ်ိန္တြင္က်င္းပရန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗမက ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားႏွင္ ့ဖဆပလ ဌာနခ်ဳပ္ အလုပ္အမူေဆာင္ အဖြဲ႔တို႔သည္ ဥကၠဌ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ေနအိမ္၌ ဗမက ညီလာခံဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ရွင္းလင္းေဆြးေႏြး ေနၾကသျဖင့္ အခ်ိန္ေနာက္က်၍ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေရာက္လာမွ ဧည္႔ခံပြဲက်င္းပရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း။


တက္ေရာက္ၾကတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ား

၄င္းဧည္႔ခံပြဲသို႔ ရန္ကုန္ခရိုင္ႏွင့္ ခရိုင္အသီးသီးမွ ဗမက ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား၊ ျမဴလူႀကီးမ်ား ဌာနဆိုင္ရာ ဗမကေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ တရားဌာန၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္လတ္၊ သမ၀ါယမ၀န္ႀကီး သခင္သာခင္တို႔ပါ တက္ေရာက္လာၾက၏။

သည္းခံၾကပါ

မိတ္ဆက္ဧည္႔ခံပြဲစလွ်င္စျခင္း၊၀န္ႀကီးဦးခင္ေမာင္လတ္က ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားအားအခမ္းအနားက ိုအစီအစဥ္အတိုင္းမစႏိုင္၍ေတာင္းပန္ပါေၾကာင္း။ ယခုလိုအခ်ိန္မမွီျဖစ္ရျခင္းမွာ ၃ရက္တိတိက်င္းပရေသာ ဗမကျပည္လံုးကြ်တ္ညီလာခံမွာ ဗမာမြတ္စလင္မ္တို႔ရဲ. ဘ၀မွန္ကိုေရာက္ေရးအတြက ္ျပသနာမ်ားကို ဖဆပလအလုပ္အမွဳေဆာင္အဖြဲ႔က ေဆြးေႏြးေနရ၍ျဖစ္ေၾကာင္း နယ္အသီးသီးမွ ကိိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား စဥ္းစားခဲ့ေသာအဆိုကိုျပ ဌာန္းခဲ့ေၾကာင္း၊ တေန.ဗမာက ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရမည္၊ ၿမိဳ.နယ္ခရိုင္ အလိုက္သိမ္းသြင္းသြားရမည္ ဆိုေသာအခ်က္မ်ားႏွင့္ ဖဆပလအဖြဲ.ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမူး ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းဖတ္ၾကားတင္ျပခဲ့သည္ကိုပါ ေဆြးေႏြးရွင္းလင္းေနျခင္းေၾကာင့္ ခ်ိန္ေနာက္က်ရျခင္းႏွင့္ ေတာင္းပန္သြားေၾကာင္း။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတာင္းပန္ခ်က္

ထို႔ေနာက္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက ယခုၾကြေရာက္လာတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ားကို ကြ်န္ေတာ္အခ်ိန္ေနာက္က်
တဲ့အတြက္ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဟာအခ်ိန္မွန္မွန္လုပ္တာကို အားေပးခဲ့တဲ့လူတစ္ေယါက္ဘဲ
အခ်ိန္မမွန္တာကိုအင္မတန္ စက္ဆုတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ခင္မ်ားတို႔ခ်မွတ္လိုက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို
စဥ္းစားေပးဖို႔ရွိလို႔ အထူးအလုပ္အမွဳေဆာင္အစည္းအေ၀းေခၚၿပီး ဗမကေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ေဆြးေႏြးေနရလို႔
ေနာက္က်သြားပါတယ္။

မလိုခ်င္လို႔ ႏွင္ထုတ္္တာမဟုတ္

ဗမက ရုပ္သိမ္းေပးဖို႔ဆံုးျဖတ္တာရယ္ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းဖတ္ျပတာေတြရယ္ ခင္မ်ားတို႔အကုန္သိၾကၿပီးျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ.သေဘာေပါက္သူေတြလည္းေပါက္တယ္၊ တခ်ိဳ.သေဘာမေပါက္ဘဲ အထင္လြဲေနတာလဲ ရွိတယ္။nအထင္လြဲေနတာကိုျခံဳၿပီးေျဖရရင္၊ ၁ ဗမက ကိုမလိုခ်င္ဘူး သြာေတာ့လို႔ ႏွင္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ၂ လူတစုကလြဲလို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုသစၥာရွိေနတဲ့ဗမကေတြကိုအသိမွတ္မျပဳတာလဲမဟုတ္၊၃ ခင္မ်ားတို႔ဆီကအကူညီ မလိုလို႔လဲမဟုတ္ဘူး၊ ဗမက တခုလံုးကသစၥာရွိေနတဲ့အတြက္ ေနာင္ကိုလဲ ခင္မ်ားတို႔ကို ဆက္အားကိုးမွာဘဲ။

ေလာကြတ္မဟုတ္

ဒီလိုကြ်န္ေတာ္ေျဖေနတာ ေလာကြတ္မဟုတ္ပါဘူး၊ေျပာင္ေျပာင္ေျပာရရင္ ခင္မ်ားတို႔ရဲ. ေက်းဇူးရွိပါတယ္။သူပုန္ထစ အခ်ိန္တုန္းက ဖဆပလရဲ.မ်က္ခြက္ဟာ ဇီးေစ့ေလာက္ပဲရွိခဲ့တယ္၊ အဲသလိုရွိတဲ့အထဲအတြင္းက သစၥာေဖါက္သူက ေဖါက္ၾကတယ္၊ ဒီအခ်ိန္ ဒီအခါမွာ ဗမက တစ္ခုလံုးသစၥာရွိၿပီးက်န္ရစ္ခဲ့တာကို မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ ခုအခ်ိန္အခါ ေနာင္္အခါ ဘယ္အခါမဆို ခင္မ်ားတို႔မပါလို႔၊ ဘာျဖစ္ရမလဲဆိုတဲ့ သေဘာကြ်န္ေတာ္တို႔မွာ မရွိပါဘူး။

ဖ်က္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီး

ဗမကကို ဖ်က္သိမ္းသင့္သည္႔ အခ်ိန္ေရာက္လို႔၊ ဖ်က္သိမ္းပါလို႔ေျပာတာပါ။ ဖ်က္လို႔ခက္တာ မခက္တာက ပဓါန
မဟုတ္ပါဘူး၊ အခက္ရွိလို႔မဖ်က္ခ်င္တာက တမ်ိဳးပါ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္႔အထဲမွာ ဗမက ကိုယ္စားလွယ္ ကိုယ္တိုင္ ဗမကအဖြဲ႔မရွိသင့္ဘူးလို႔၀န္ခံထားပါတယ္။ ဗမာတိုင္းရင္းသား ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ကရင္၊ ကခ်င္၊လူမ်ိဳးတမ်ိဳး အေနျဖင့္ဖြဲ႔စည္းထားတာကတမ်ိဳး၊ ဗမာထဲကျဖစ္ၿပီး အစၥလာမ္ဘာသာယူၿပီး အဖြဲ႔ဖြဲ.တာက တစ္မ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဗမကဟာ သီးျခားလူမ်ိဳးတမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး၊ ခင္မ်ားတို႔ဟာ ဗမာေတြဘဲ၊ထူးတာက မြတ္စၥလင္မ္ ဘာသာယူတာ တစ္ခုဘဲထူးတယ္၊ဒီေတာ့ဘာသာအယူျခားရံုႏွင့္ လူမ်ိဳးစုသီးျခားအဖြဲ႔ဖြဲ႔သင့္သလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကပါ။

တကယ္လို႔ဖြဲ႔သင့္တယ္ဆိုရင္ ခရစ္ယာန္အယူ ယူသည္႔ ဗမာကလဲ ဗမာခရစ္ယာန္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ခ်င္လာမယ္၊ေနာက္ ဗမာ ဟိႏၵဴဆိုတာလဲ ဖြဲ႔ခ်င္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုအကြဲကြဲမျဖစ္ေအာင္ လူတစ္မ်ိဳးထဲအေနနဲ႔ ဖံုးႏိုင္ဖိႏိုင္လို႔ ယေန႔ထိ ဘာမွမျဖစ္တာဘဲ၊ တသီးတျခားဖြဲ႔လာခ်င္တဲ့ လူကေတာ့လာခ်င္မွာဘဲ၊ လုပ္ခ်င္သမွ်ခြင့္ျပဳရင္ ဒါမ်ိဳးေတြကို ဖံုးမႏိုင္ဖိမရျဖစ္လာမယ္။

ေသြးေခ်ာင္း စီးႏိုင္တယ္


အထူးသျဖင့္ကြ်န္ေတာ္တို႔က ျပည္ေတာ္သာအခြင့္အေရးနဲ႔ စုရံုးရတာထက္ ဘာသာေရးနဲ႔စုရံုးရတာက သာလို႔လြယ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဘာသာေရးလြတ္လပ္မွဳကို ဦးစားေပးခဲ့သလို၊ ဘာသာေရးညီညြတ္မွဳ
ရွိေအာင္လုပ္ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာေရးလြတ္လပ္မွဳ ဘာသာေရး ညီညြတ္ခ်မ္းသာမွဳ Religious Freedom and Religious Harmony ဆိုတာေတြမရွိရင္ ဗုဒၶဘာသာက ခရစ္ယာန္ကိုခ်၊ ခရစ္ယာန္က ဗုဒၶဘာသာကိုခ်၊ မြတ္စလင္မ္က ဟိႏၵဴကိုခ်၊ ဟိႏၵဴက မြတ္စလင္မ္ကိုခ် တခါထဲေသြးေခ်ာင္းစီးသြားႏိုင္တယ္။တခ်ိဳ.ခရစ္ယာန္ အယူသီးတာေတြ၊ ဗုဒၶဘာသာအယူသီးတာေတြရွိသလို မြတ္စလင္မ္ထဲမွာလဲ အယူသီးတာေတြရွိမွာဘဲ၊ေနာင္
ဘာသာေရးကို မဖ်က္ဆီးဖ်က္ဆီးခ်င္ေအာင္ ေပၚေပါက္လာမွဳေတြကိုေတြ႔မယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က
ထိမ္းးႏိုင္ဖို႔အတြက္ ခုလို ဗမကကိုရုပ္သိမ္းရတာဘဲ။


၄၈ ခုႏွစ္ထဲက ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ

ခုလိုလုပ္တာ ခင္မ်ားတို႔ကိုႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္တာလား၊ ဒီမိုဂေရစီ နည္းအရရွင္းျပၿပီး လုပ္တာလား ဆိုတာသိမယ္။ လူတမ်ိဳးထဲက ဘာသာျခားရံုနဲ႔ လူမ်ိဳးတသီးတျခားျဖစ္ရင္ မေကာင္းဘူး၊ ဒီေတာ့ လူတမ်ိဳးထဲမွာပဲရွိတဲ့ ဘာသာျခား ေတြကိုစုၿပီး လူတမ်ိဳးထဲအမည္ခံၾကဖို႔ကို ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ကတည္းက ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့ပါတယ္။


တိုင္းျပည္ တပတ္ရိုက္ပုံ

ဗမကကိုရုပ္သိမ္းဖို႔မူကိုေတာ့ သေဘာတူခဲ့ၾကတယ္၊ ဒါေပမဲ့တျဖည္းျဖည္းမွ ဖ်က္ပါလို႔ ေျပာခဲ႔ၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဗမကလူႀကီးေတြကို အိမ္မွာဖိတ္ၿပီး ေမးခဲ့စဥ္က ေဖေဖၚ၀ါရီလေလာက္မွာ ရုပ္သိမ္းၿပီးသားမျဖစ္ရင္ ဗမကဟာ ဖဆပလအျပင္ဘက္ ေရာက္သြားမယ္လို႔ ေျပာခဲ့ဘူးတယ္၊ ဒီလုိအျပင္ဘက္ေရာက္သြားသူဟာ ဖဆပလထဲမွာ မရွိေတာ့ဘူးဆိုတာ သိသလားဆိုေတာ့ မသိဘူးတဲ့၊ အဲဒီေတာ့ ဖဆပလ အျပင္ဘက္ေရာက္သြားတဲ့ ဗမက၀င္ေတြ ဟာ ခင္မ်ားတို႔အေနနဲ ဖဆပလထဲမွာ ပါေနေသးတယ္လို႔ထင္ၾကတယ္၊ အဲဒီလိုထင္တာကိုလဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔က လက္ခံရင္ တိုင္းျပည္ကို တပတ္ရိုက္သလိုျဖစ္သြားလိမ့္မယ္၊ ဒီအခါလူေတြကလည္း ရယ္ၾကမယ္။အတိုက္အခံေတြ
ကလည္း ေျပာမယ္။ သတင္းစာေတြကလဲ ေရးၾကမယ္။


မၿပီးႏိုင္တဲ့ တစတစ

အစက ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဒီလိုမထင္လို႔ဆံုးျဖတ္ေတြခ်ၿပီး ေျပာခဲ့တယ္။ခုခင္မ်ားတို႔ ညီလာခံ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ညကမွဖတ္ၾကည္႔ရတာ တမ်ိဳးပဲ၊ ခင္မ်ားတို႔က ဗမက ပန္းတိုင္ေရာက္မွ ဗမက အဖြဲ႔ႀကီးခ်ဳပ္ၿငိမ္းရုပ္သိမ္းဖို႔ကို
ေျပာတယ္။ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ဒီမွာလာရွင္းျပလို႔ ေျပာလို႔ လာရွင္းရတာပဲ။ ခင္မ်ားတို႔ရဲ.ဆံဳးျဖတ္ခ်က္ေတြကုိ
ကြ်န္ေတာ္ျပင္ေပးခ်င္တာက ပန္းတိုင္ေရာက္ေရးကို ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး တစတစရုပ္သိမ္းဖို႔ဆိုတာ မလုပ္ပါႏွင့္၊
ပန္းတိုင္ဆိုတာ ဘယ္ေန႔ေရာက္မယ္လို႔ ဘယ္သူမွမေျပာႏိုင္ဘူး၊တစတစဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ ၿပီႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။


ျမန္ျမန္ဖ်က္ေလ ေကာင္းေလ

ဒီေတာ့ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္ေန႔ေနာက္ဆံုးထားၿပီး ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန႔မတိုင္မီ၊ ဗမက ကို ဖ်က္သိမ္းေပးဖို႔ ျပင္ဆင္ေပးပါတယ္၊ ဒါကို သေဘာတူရင္ေတာ့ ဒီအတိုင္းသာလုပ္ၾကေပါ့။ မတူဘူး ဆိုရင္လည္း ျပတ္ျပတ္သားသား လုပ္ၾကေပါ့၊တကယ္လို႔မဖ်က္သိမ္းသင့္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ရင္လဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔နဲ႔ ရန္သူျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆိုလိုတာက ဘာသာကြဲရံုနဲ႔ဘာေၾကာင့္ ဂိုဏ္းသီးျခား ျဖစ္ေနရမလဲ။ လာၾကပါ၊ေပါင္းလုပ္ ၾကလို႔ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ကတႀကိမ္ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့ၿပီး၊ ဒီေနာက္ ခင္မ်ားတို႔က အခ်ိန္ေတြဆြဲဆြဲ သြားလိုက္တာ ၅၃ -ခုမွာလဲ ေဆြးေႏြးဖို႔ခ်ိန္းမရ၊ ၅၄-ခုေရာက္လာေတာ့လည္း မၿပီးျပတ္ခဲ့ပဲ ျဖစ္ရတယ္။ ေနာင္လာမယ့္ လူေတြက ဒီလိုမူမွားေတြေပၚ လိုက္လာရင္ အကုန္လံုးမွားကုန္လိမ့္မယ္။ သေဘာကေတာ့ ျမန္ျမန္ဖ်က္ေပးႏိုင္ေလ ေကာင္းေလဘဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အထဲ ေနရာေတြ၀င္ယူၿပီး အတူလက္တြဲလုပ္ၾကပါလို႔လဲ ေျပာခဲ့တယ္။


မျပတ္မသားေတာ့ မလုပ္နဲ႔

ကြ်န္ေတာ္တို႔က ဟိုဘာသာကိုဖိမယ္၊ ဒီဘာသာကို အားေပးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမထားပါဘူး။ ခုအခါမွာ ဘာသာစုရံုးေရးကို ဒီလိုနည္းနဲ႔ လုပ္မရေတာ့ဘူးဆိုတာ ကမာၻ႔ရာဇ၀င္က ျပေနတယ္။ ခင္မ်ားတို႔ ဗမက ရုပ္သိမ္းၿပီးရင္ တိုင္းရင္းသားအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ခ်င္ရင္ ဖဆပလထဲကို၀င္ပါ။ သာသနာေရးကို လုပ္ခ်င္ရင္ သာသနာေရးေကာင္စီထဲကို ၀င္ပါ။ ရသင့္တဲ့အခြင့္အေရးေတာ့ ရမွာပဲ။ဘာမွန္းမသိ ညွာမွန္းမသိ မျပတ္မသားေတာ့ မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ ကြ်န္ေတာ္ေျပာပါတယ္ဟု မိန္႔ၾကားသြားေလသည္။


ေမးခ်င္တာေမးၾက

၄င္းေနာက္ေမးလိုေသာ အခ်က္မ်ားကို ေမးၾကရန္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုက ခြင့္ျပဳသျဖင့္ ဗမက ကုိယ္စားလွယ္မ်ားက
အေတာ္ကေလး ေမးျမန္းလိုက္ၾက၏။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၏အေျဖမွာလဲ မူမွန္တိက်ျပတ္သားသည္ကို ေတြ႔ရ၏။


ေမး။ ။ ဗမကကို မူလက ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါသလဲ။

ေျဖ။ ။ ကြ်န္ေတာ္သိတာေတာ့ နယ္ခ်ဲ.သမားကို စုေပါင္းတိုက္ဖို႔ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တယ္လို႔သိပါတယ္။ ခင္မ်ားသိတာရွိရင္ လည္း ကြ်န္ေတာ့ကိုေျပာပါ။


ေမး။ ။ ခုအထိ ဗမကေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္သူလဲလို႔ေမးေနၾကတယ္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကုလားလို႔
ထင္သူကထင္ေနၾကတယ္၊ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာသိေအာင္ အခ်ိန္ေပးထားေစခ်င္ပါတယ္။
၂ မိနစ္စဥ္းစားရင္ ရပါတယ္

ေျဖ။ ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိဖို႔ဆိုတာ ၂ မိနစ္ေလာက္ စဥ္စားတာနဲ႔သိႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသိခ်င္ဟန္
ေဆာင္ေနရင္ေတာ့ မသိပါဘူးေပါ့။ ကုလားမဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကုလားကုလားလို႔ေခၚေနရင္ေတာ့
မတတ္ႏိုင္ဘူး။ကိုယ့္ကိုယ္ကို ၂ မိနစ္စဥ္းစားၾကည္႔ရင္ သိႏိုင္တယ္ဆိုတာ ၀န္ႀကီးဦးရွာရွစ္ကိုေမးၾကည္႔ပါ။
ဦးရာရွစ္က သူ႔ကို ကုလား ကုလားလို႔ ေခၚတာကိုေတာင္ အေတာ္နာေနပါတယ္။ကိုယ့္ကိုယ္ကို
စဥ္းစားတာ ၃ လ ၁၀လၾကာမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ခဏေလးနဲ႔သိႏိုင္ပါတယ္။

တဦးေမး။ ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဆိုက္ကားသမားက ေျပာတာ ခံခ်င္ပါေသးတယ္၊ လုပ္သြားေလွ်ာက္တဲ့ေနရာမွာ
အေဖနမည္ အီစြပ္လို႔ေျပာရင္ ဌာနဆိုင္ရာက တုိင္းရင္းသားဟုတ္လားလို႔ ေမးေနၾကတယ္။ ဒီလုိ ကိစၥကို ဗမကအဖြဲ႔က လုိက္လုပ္ေပးေနရတယ္။ တကယ္လို႔ ဗမက ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရင္ ဘယ္သူ႔ကိုအားကိုရမလဲ။

ေျဖ။ ။ ဖဆပလ ကို အားကိုးေပါ.ဗ်။ (ၾသဘာသံမ်ား)။ တကယ္လို႔ ယူစြပ္လို႔ဆိုရင္ လူမျမင္ရင္ေတာ့
ကြ်န္ေတာ္က ကုလားလို႔ထင္မွာဘဲ။ သိလ်က္နဲ႔ ညွစ္ပတ္တာမ်ိဳး ဆိုရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့ကိုေျပာပါ၊
အေရးယူေပးပါ့မယ္။

အျခားတစ္ဦးေမး။ ။ အခုအခါ ဗမကကို ျဖတ္သိမ္းရင္ ႏွစ္ျခမ္းသံုးျခမ္းကြဲသြားပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ထိမ္းထားတဲ့
အေနနဲ႔ ရွိသင့္ေသးတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္ တ ို႔ကုိလဲ ကူပါ

ေျဖ။ ။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လဲ ခင္မ်ားတို႔အခက္အခဲကိုသိလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေရြ.ခဲ့ရတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔
အခက္အခဲေတြကိုလဲ ျပန္ၾကည္႔ဖို႔လိုပါတယ္။ ခင္မ်ားတို႔အခက္အခဲကို ကူသလို ကြ်န္ေတာ္တို႔
အခက္အခဲကိုလဲ ကူပါလို႔ ေျပာေနတာပါ။

ေမး။ ။ နယ္ ဗတလစ တီယူစီဘီေတြထဲမွာ ဗမက၀င္ေတြ ကန္ထုတ္ျခင္းခံရပါတယ္၊ ဗမက ကို မဖ်က္သိမ္းမီ ကန္ထုတ္ျခင္းမခံရေအာင္ လူတန္းစား အသိေတြသိမ္းသြင္းေပးပါ။

ေျဖ။ ။ ကတိေပးပါတယ္၊ အခက္အခဲရွိရင္ ဌာနခ်ဳပ္ကို တိုင္ပါဟု ေမးျမန္းေျဖဆိုၿပီး ဒန္ေပါက္ထမင္း
ဧည္႔ခံေကြ်းေမြးရုပ္သိမ္းလိုက္ပါတယ္။


ကိုယ္စိတ္ ခ်မ္းသာၾကပါေစ

ႏိုင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ခန္းမႀကီးထဲမွ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားခါနီးတြင္ ဆုမြန္ေတာင္းေမတၱာပို႔ရာ၌ ဗမက အဖြဲ႔၀င္ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား နယ္ျပန္သြားတဲ့အခါ ေဘးမသီးရန္မခ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ပါေစ၊ ခင္မ်ားတို႔ အားလံုး စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာ ရွိၾကပါေစ၊ တနည္းအားျဖင့္ ခင္မ်ားတို႔လို ဆုေတာင္းရမယ္ဆိုရင္ ခိုဒါဟာဖိဇ္လို႔္ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္ဟု ေျပာသြား၏။ ခိုဒါဟာဖိဇ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ဘုရားသခင္ ေစာင့္ေရွာက္ပါေစဟူ၍ျဖစ္၏။

Post of Hantharwaddy Minn Khaung

No comments: